Deze lessen zijn in 1e instantie geschreven voor CorelX,
echter daar we nu een aantal jaar verder zijn is het de hoogste tijd ook deze basislessen te herschrijven naar CorelX9.

   

Les 68 PSP X9

Deze kitten is gemaakt naar aanleiding van een ingescand plaatje

Materialen:

  • PSP kleurentabel
    Onderstaande kleuren
     (open in psp)


1. de omlijning is helemaal in kleur 2 gedaan. Maar voor een betere weergave zetten we de voorgrond op zwart.

Open een nieuwe transparante afbeelding van 700x400 (hebben we lekker de ruimte)
Pak je penseel tool met de volgende instellingen:

en teken de kat na.
Ik heb een klein stukje voorgedaan.

Vergroot je afbeelding (die van mij staat op 600%) zodat je beter zicht hebt.
Waar geen nummer bij staat zijn 1 of 2 pixels.
Als je alle pixels hebt gedaan, selectie alles selecteren/selectie zwevend/selectie niet zwevend, en vul het geselecteerde met de licht grijze kleur.

2. Selecteer de volgende delen en vul deze met wit

Selecties - zwevend
Neem de volgende stans instellingen:
Verticaal en horizontaal op 3
Dekking op 74
Vervaging op 18,5
Schaduwkleur nr 2
binnenste vullen met kleur niet aangevinkt
Selecties - niets selecteren

3.Selecteer de neus en de 3 plekjes op de poot van je kat
en vul deze met kleurnummer 3

Doe een afschuining binnen met de voorinstelling lijst


Selecties niets selecteren

4. Pak je airbrush en neem de volgende instellingen
vorm : rond
grootte: 10
hardheid : 50
dekking: 20
stap: 100
Dichtheid: 40

Zorg dat je voorgrondkleur op kleurnummer 3 staat.
Vergroot je kat 1 keer zodat je goed kan zien waar je de airbrush gebruikt
Doe het bij allebei de oren een beetje
Ik heb 3 keer op mijn linkermuisknop gedrukt om de oren roze te maken

En klaar is je kitten
Zet hem op een leuke achtergrond en sla het op als Bles68.jpg

Les is aangepast door ©ilia1.nl met toestemming van Ramona Smiers.