Les 68 PSP X9
Deze kitten is gemaakt naar aanleiding van een ingescand plaatje
Materialen:
- PSP kleurentabel
Onderstaande kleuren
(open in psp)
1. de omlijning is helemaal in kleur 2 gedaan. Maar voor een betere weergave zetten we de voorgrond op zwart.
![](bles068/01.jpg)
Open een nieuwe transparante afbeelding van 700x400 (hebben we lekker de ruimte)
Pak je penseel tool met de volgende instellingen:
![](bles068/02.JPG)
en teken de kat na.
Ik heb een klein stukje voorgedaan.
![](bles068/03.JPG)
Vergroot je afbeelding (die van mij staat op 600%) zodat je beter zicht hebt.
Waar geen nummer bij staat zijn 1 of 2 pixels.
Als je alle pixels hebt gedaan, selectie alles selecteren/selectie zwevend/selectie niet zwevend, en vul het geselecteerde met de licht grijze kleur.
2. Selecteer de volgende delen en vul deze met wit
![](bles068/04.jpg)
Selecties - zwevend
Neem de volgende stans instellingen:
Verticaal en horizontaal op 3
Dekking op 74
Vervaging op 18,5
Schaduwkleur nr 2
binnenste vullen met kleur niet aangevinkt
Selecties - niets selecteren
3.Selecteer de neus en de 3 plekjes op de poot van je kat
en vul deze met kleurnummer 3
![](bles068/05.jpg)
Doe een afschuining binnen met de voorinstelling lijst
![](bles068/06.JPG)
Selecties niets selecteren
4. Pak je airbrush en neem de volgende instellingen
vorm : rond
grootte: 10
hardheid : 50
dekking: 20
stap: 100
Dichtheid: 40
Zorg dat je voorgrondkleur op kleurnummer 3 staat.
Vergroot je kat 1 keer zodat je goed kan zien waar je de airbrush gebruikt
Doe het bij allebei de oren een beetje
Ik heb 3 keer op mijn linkermuisknop gedrukt om de oren roze te maken
En klaar is je kitten
Zet hem op een leuke achtergrond en sla het op als Bles68.jpg
![](bles068/voorbeeldles068.jpg)
Les is aangepast door ©ilia1.nl met toestemming van Ramona Smiers. |